Zamówienie na usługi cateringowe (zakończone)

Wartość zamówienia Poniżej 750 000 EURO
Rodzaj zamówienia Usługa
Data umieszczenia ogłoszenia na stronie Miasta 2019-04-25 , 12:31:14
I Zamawiający
Zamawiający Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Żoliborz m.st. Warszawy
- adres Dembińskiego 3, 01-644 Warszawa, woj. mazowieckie
- telefon (0-22) 56-92-800
- faks (0-22) 83-36-424
- e-mail  
- adres internetowy  
Osoba upoważniona do kontaktów w sprawach proceduralnych Ireneusz Górniakowski
- adres Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Żoliborz m.st. Warszawy, Dembińskiego 3, 01-644 Warszawa
- lokal 1
- telefon (0-22) 569 28 09
- email  
Osoba upoważniona do kontaktów w sprawach merytorycznych Małgorzata Jaskułowska
- adres Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Żoliborz m.st. Warszawy, Dembińskiego 3, 01-644 Warszawa
- lokal 0
- telefon (0-22)8324556
- email  
Adres, pod którym można uzyskać specyfikację istotnych warunków zamówienia p. osoba upoważniona do kontaktów
Adres, na który należy przesyłać wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu p. osoba upoważniona do kontaktów
II Przedmiot zamówienia
Nazwa zamówienia
Usługi cateringowe – przygotowanie i dostarczanie obiadów i śniadań dla uprawnionych klientów Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Żoliborz m.st. Warszawy, korzystających z Ośrodków Wsparcia.
Opis zamówienia
. Opis przedmiotu zamówienia.

1. Przedmiotem zamówienia są usługi cateringowe – przygotowanie i dostarczanie obiadów i śniadań dla uprawnionych beneficjentów Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Żoliborz m.st. Warszawy, korzystających z Ośrodków Wsparcia. Prawo świadczeniobiorców do korzystania z usług wynika z przepisów ustawy z 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (tj. Dz.U. z 2018 r. poz. 1508 ze zm.)

2. Wielkość zamówienia Zamawiający określa na:
- 19 250 obiadów dwudaniowych,
- 12 500 obiadów jednodaniowych,
- 6 750 śniadań.

3. Przedmiot zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV) określają kody: 55321000-6 i 55520000-1.

4. Ze względu na specyficzny charakter usługi oraz w związku z niemożnością dokładnego oszacowania wielkości zamówienia:
1) Zamawiający zastrzega sobie prawo jego zmniejszenia. Zmniejszenie wielkości zamówienia, o którym mowa w ust. 2 nie będzie skutkowało odpowiedzialnością Zamawiającego. Ewentualne zmniejszenie wielkości zamówienia Zamawiający szacuje na nie więcej niż 15%.
2) Zamawiający zastrzega sobie prawo jego zwiększenia. W przypadku zwiększenia wielkości zamówienia o którym mowa w ust. 2, okres realizacji umowy, o którym mowa w Rozdziale IV SIWZ może ulec skróceniu. Zwiększenie liczby posiłków nastąpi wówczas w drodze aneksu do umowy, przy czym cena jednostkowa posiłków musi być tożsama z ceną ofertową.

5. Wartość przedmiotu zamówienia będzie iloczynem podanej przez Wykonawcę w jego ofercie ceny jednego posiłku brutto i liczby posiłków przewidzianej przez Zamawiającego (ust. 2) w okresie trwania umowy, natomiast wartość zrealizowanego zamówienia będzie wynikała z iloczynu ceny jednego posiłku i faktycznej liczby dostarczonych posiłków.

6. Zamawiający wymaga aby Wykonawca zatrudnił przy wykonywaniu zamówienia co najmniej jedną osobę bezrobotną na podstawie skierowania z urzędu pracy lub jedną osobę niepełnosprawną w wymiarze co najmniej 0,5 etatu na podstawie umowy o pracę. Warunki dotyczące zatrudnienia określone zostały w § 6 wzoru umowy.

7. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik Nr 1 do SIWZ.

8. Uzupełnieniem opisu przedmiotu zamówienia są warunki zawarte w załączonym do SIWZ wzorze umowy - załącznik Nr 2 do SIWZ.

IV. Termin wykonania zamówienia.

Usługi będące przedmiotem zamówienia będą realizowane w okresie od 01 czerwca 2019 do 31 maja 2020 r. (12 miesięcy).

V. Warunki prowadzenia postępowania, informacja dotycząca terminu związania ofertą, informacja na temat wadium.

1. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych, co zobowiązuje Wykonawcę do sporządzenia i złożenia oferty uwzględniającej całość zamówienia.
2. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
3. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
4. Zamawiający nie przewiduje wyboru oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
5. Zamawiający nie zamierza ustanowić dynamicznego systemu zakupów.
6. Wykonawca jest związany złożoną ofertą 30 dni od podanej w SIWZ daty składania ofert.
7. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów sporządzenia oferty i udziału w postępowaniu.
8. WADIUM. Wykonawca przystępujący do postępowania zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 10 000 zł (słownie: dziesięć tysięcy zł)

8.1. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert.
Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach wymienionych poniżej:

1) pieniądzu,
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3) gwarancjach bankowych,
4) gwarancjach ubezpieczeniowych,
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 29 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 310 ze zm.).

8.2. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w: BANK CITI HANDLOWY Nr: 50 1030 1508 0000 0005 5046 2044 z adnotacją zawierającą informację, jakiego zamówienia ono dotyczy.

Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uzna wadium, które znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.

8.3. Wadium wnoszone w formach innych niż w pieniądzu musi być złożone w oryginale. Właściwy w tym przypadku dokument wadialny (gwarancja lub poręczenie) musi być wystawiony na rzecz Zamawiającego i musi zachować ważność przez cały okres związania ofertą, począwszy od dnia w którym upływa termin składania ofert.
Dokument ten musi zawierać bezwarunkowe (na pierwsze wezwanie Zamawiającego) i nieodwołalne zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do zapłaty wymaganej kwoty wadium na pisemne żądanie Zamawiającego.
Dokument wadialny nie powinien być trwale połączony z ofertą.

8.4. Zamawiający:

1) zwraca wadium po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta wybrana została jako najkorzystniejsza, wybranemu Wykonawcy zwrot wadium nastąpi po zawarciu umowy,
2) zatrzymuje wadium jeżeli wybrany Wykonawca odmówił podpisania umowy lub zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

VI. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków.

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1) nie podlegają wykluczeniu;
2) spełniają warunki udziału w postępowaniu, dotyczące:
a) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;
Warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że posiada dokument zezwalający na prowadzenie działalności gospodarczej zbieżnej z przedmiotem zamówienia,.
b) sytuacji ekonomiczno – finansowej;
Warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej (OC) w zakresie prowadzonej działalności, związanej z przedmiotem niniejszego zamówienia, na sumę nie niższą niż 150 000 zł.
c) zdolności technicznej lub zawodowej (wiedza i doświadczenie).
Warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże:
1) że w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonał co najmniej jedną usługę o wartości brutto co najmniej 200 000 zł polegającą na świadczeniu usługi cateringowej,
2) że dysponuje minimum 2 osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, nie karanymi i posiadającymi stan zdrowia umożliwiający wykonywanie usług będących przedmiotem niniejszego postępowania,
3) że dysponuje lokalem umożliwiającym przygotowywanie posiłków objętych niniejszym zamówieniem, spełniającym wymagania sanitarne.
2. Oprócz spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w ust. 1 Wykonawcy muszą wykazać brak podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 12-23 ustawy Pzp.
3. Do przeliczenia na PLN wartości wskazanych w dokumentach złożonych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu, wyrażonych w innych walutach niż PLN, Zamawiający przyjmie średni kurs publikowany przez Narodowy Bank Polski dla tej waluty z dnia publikacji ogłoszenia.
4. Zamawiający, ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia zastrzega, że niniejsze zamówienie nie może być powierzone podwykonawcom.

VII. Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz wykazania braku podstaw do wykluczenia.

1. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 12-23 ustawy Pzp, Wykonawca do oferty, sporządzonej na formularzu wg załącznika Nr 3 do SIWZ załącza:
a) oświadczenie sporządzone według treści załącznika Nr 4 do SIWZ (dokument w oryginale);
b) aktualny odpis z właściwego rejestru, lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji (dokument w oryginale lub poświadczony za zgodność z oryginałem).
Odpis z rejestru (np. KRS) musi zawierać aktualny wykaz osób uprawnionych do reprezentowania Wykonawcy. Wykonawcy, którzy dokonali zmian w zakresie organów zarządzających, które nie są uwidocznione w dokumencie rejestrowym winni złożyć dokumenty potwierdzające powołanie nowych osób w skład organu zarządzającego.
2. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca załącza do oferty:
a) oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków, zgodnie z wymogami Zamawiającego określonymi w rozdziale VI SIWZ, sporządzone według treści załącznika Nr 5 do SIWZ (dokument w oryginale);
b) wykaz usług, sporządzony według treści załącznika Nr 6 do SIWZ (dokument w oryginale), wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączeniem dowodów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie (dokument w oryginale lub potwierdzony za zgodność z oryginałem);
Uwaga: Jeżeli załączone do wykazu dowody nie potwierdzają wykonania usług o wartości wymaganej w Rozdziale VI SIWZ, Wykonawca zobowiązany jest przedstawić inny dokument z którego wynikać będzie spełnienie warunku wiedzy i doświadczenia zarówno co do usługi odpowiadającej przedmiotowi zamówienia, czasu jej wykonywania, jak i wymaganej wartości.
c) wykaz osób, sporządzony według treści załącznika Nr 7 do SIWZ (dokument w oryginale), które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami oraz złożeniem wraz z wykazem oświadczenia potwierdzającego między innymi, że osoby te dysponują stanem zdrowia umożliwiającym wykonywanie usług będących przedmiotem niniejszego postępowania;
d) opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia (dokument w oryginale lub poświadczony za zgodność z oryginałem);
e) dokument stwierdzający prawo do dysponowania lokalem przeznaczonym do przygotowania posiłków (dokument w oryginale lub poświadczony za zgodność z oryginałem);
f) dokument potwierdzający spełnianie wymagań sanitarnych przez wymieniony lokal, (dokument w oryginale lub poświadczony za zgodność z oryginałem).

3. Oprócz wymienionych wcześniej dokumentów Wykonawca składa oryginał pełnomocnictwa, o którym mowa w rozdziale VIII pkt 5 SIWZ (o ile ustanowiono), dopuszcza się kopie notarialnie potwierdzone.
4. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana poprzez sprawdzenie czy złożone przez Wykonawcę dokumenty i oświadczenia potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu opisanych w Rozdziale VI SIWZ.
5. Złożone oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw do wykluczenia, nie później niż na dzień składania ofert.

Miejsce wykonania robót budowlanych, usług lub miejsce dostaw Warszawa Żoliborz
Główny przedmiot (CPV) 55.32.10.00-6
Dodatkowe przedmioty (CPV) 55.52.00.00-1

 

Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej Nie
Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej Nie
Czy Zamawiający zamierza zawrzeć umowę ramową Nie
Czy Zamawiający zamierza zastosować aukcję elektroniczną do wyboru najkorzystniejszej oferty Nie
Czas trwania zamówienia lub termin wykonania 12 miesięcy/ące (licząc od daty udzielenia zamówienia)
III Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym, i technicznym
Wymagane wadium 10000,00 zł.
Informacje dotyczące sytuacji wykonawcy oraz informacje i formalności niezbędne do oceny, czy spełnia on minimalne wymogi ekonomiczne, finansowe i techniczne
VI. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków.

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1) nie podlegają wykluczeniu;
2) spełniają warunki udziału w postępowaniu, dotyczące:
a) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;
Warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że posiada dokument zezwalający na prowadzenie działalności gospodarczej zbieżnej z przedmiotem zamówienia,.
b) sytuacji ekonomiczno – finansowej;
Warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej (OC) w zakresie prowadzonej działalności, związanej z przedmiotem niniejszego zamówienia, na sumę nie niższą niż 150 000 zł.
c) zdolności technicznej lub zawodowej (wiedza i doświadczenie).
Warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże:
1) że w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonał co najmniej jedną usługę o wartości brutto co najmniej 200 000 zł polegającą na świadczeniu usługi cateringowej,
2) że dysponuje minimum 2 osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, nie karanymi i posiadającymi stan zdrowia umożliwiający wykonywanie usług będących przedmiotem niniejszego postępowania,
3) że dysponuje lokalem umożliwiającym przygotowywanie posiłków objętych niniejszym zamówieniem, spełniającym wymagania sanitarne.
2. Oprócz spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w ust. 1 Wykonawcy muszą wykazać brak podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 12-23 ustawy Pzp.
3. Do przeliczenia na PLN wartości wskazanych w dokumentach złożonych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu, wyrażonych w innych walutach niż PLN, Zamawiający przyjmie średni kurs publikowany przez Narodowy Bank Polski dla tej waluty z dnia publikacji ogłoszenia.
4. Zamawiający, ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia zastrzega, że niniejsze zamówienie nie może być powierzone podwykonawcom.

VII. Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz wykazania braku podstaw do wykluczenia.

1. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 12-23 ustawy Pzp, Wykonawca do oferty, sporządzonej na formularzu wg załącznika Nr 3 do SIWZ załącza:
a) oświadczenie sporządzone według treści załącznika Nr 4 do SIWZ (dokument w oryginale);
b) aktualny odpis z właściwego rejestru, lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji (dokument w oryginale lub poświadczony za zgodność z oryginałem).
Odpis z rejestru (np. KRS) musi zawierać aktualny wykaz osób uprawnionych do reprezentowania Wykonawcy. Wykonawcy, którzy dokonali zmian w zakresie organów zarządzających, które nie są uwidocznione w dokumencie rejestrowym winni złożyć dokumenty potwierdzające powołanie nowych osób w skład organu zarządzającego.
2. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca załącza do oferty:
a) oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków, zgodnie z wymogami Zamawiającego określonymi w rozdziale VI SIWZ, sporządzone według treści załącznika Nr 5 do SIWZ (dokument w oryginale);
b) wykaz usług, sporządzony według treści załącznika Nr 6 do SIWZ (dokument w oryginale), wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączeniem dowodów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie (dokument w oryginale lub potwierdzony za zgodność z oryginałem);
Uwaga: Jeżeli załączone do wykazu dowody nie potwierdzają wykonania usług o wartości wymaganej w Rozdziale VI SIWZ, Wykonawca zobowiązany jest przedstawić inny dokument z którego wynikać będzie spełnienie warunku wiedzy i doświadczenia zarówno co do usługi odpowiadającej przedmiotowi zamówienia, czasu jej wykonywania, jak i wymaganej wartości.
c) wykaz osób, sporządzony według treści załącznika Nr 7 do SIWZ (dokument w oryginale), które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami oraz złożeniem wraz z wykazem oświadczenia potwierdzającego między innymi, że osoby te dysponują stanem zdrowia umożliwiającym wykonywanie usług będących przedmiotem niniejszego postępowania;
d) opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia (dokument w oryginale lub poświadczony za zgodność z oryginałem);
e) dokument stwierdzający prawo do dysponowania lokalem przeznaczonym do przygotowania posiłków (dokument w oryginale lub poświadczony za zgodność z oryginałem);
f) dokument potwierdzający spełnianie wymagań sanitarnych przez wymieniony lokal, (dokument w oryginale lub poświadczony za zgodność z oryginałem).

3. Oprócz wymienionych wcześniej dokumentów Wykonawca składa oryginał pełnomocnictwa, o którym mowa w rozdziale VIII pkt 5 SIWZ (o ile ustanowiono), dopuszcza się kopie notarialnie potwierdzone.
4. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana poprzez sprawdzenie czy złożone przez Wykonawcę dokumenty i oświadczenia potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu opisanych w Rozdziale VI SIWZ.
5. Złożone oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw do wykluczenia, nie później niż na dzień składania ofert.

IV Kryteria oceny ofert i informacje administracyjne
Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu  
Kryteria oceny ofert
Cena 90 %
Doświadczenie 10 %
Warunki uzyskania dokumentacji postępowania Formularz można odebrać do dnia 2019-05-06
Cena: 0.00 zł.
Adres internetowy, pod którym można pobrać siwz: www.ops-zoliborz.waw.pl
Termin i miejsce składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu Oferty/wnioski należy składać do dnia 2019-05-06 godzina 08:30
Miejsce: patrz wyżej (adres, na który należy przesyłać wnioski)
Data, godzina i miejsce otwarcia ofert (jesli dotyczy) 2019-05-06, 09:00, OPS Warszawa ul. Dembińskiego 3 s. 14/15
V Inne informacje
Czy zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków UE? Nie